Astazi vreau sa va vorbesc despre admiterea la Facultatea de Medicina si Farmacie "Carol Davila" Bucuresti deoarece mi se pare cea mai potrivita facultate de medicina din tara si de aceea eu dau admiterea aici.
De ce am ales aceasta facultate? Pe langa faptul ca stau langa Bucuresti si am toti prietenii aici, mi se pare foarte important ca facultatea are relatii internationale cu peste 40 de facultati de medicina din Europa , astfel studentii pot participa la schimburi de experienta internationale. Foarte important mi se pare si faptul ca studentii pot participa la activitati de cercetare stiintifica, ceea ce pe mine ma atrage foarte mult! Pe de alta parte, studentii au ocazia de a participa la diverse voluntariate, au acces gratuit la biblioteca facultatii, au sansa de a primi bursa, iar cei din provincie pot sta la caminele facultatii. Pentru a va informa mai bine cu privire la UMF "Carol Davila" Bucuresti, va las linkul de la Brosura Facultatii ( http://www.umfcaroldavila.ro/files/UMF-brosura.pdf ).
Ce trebuie sa stii cu privire la admitere?
Aici e un tabel cu locurile pe specializari si anii de studiu pentru a va face o idee.
Sa va spun cum a fost cu admiterea anul acesta.
La Medicina Generala au fost 2040 de inscrisi, 4 pe un loc la buget, unde ultima medie a fost 83(insa nu toti cu 83 au intrat), la taxa ultima medie a fost 78(la fel, nu au intrat toti cu 78).
La Medicina Dentara au fost 583, ultima medie la buget a fost 82, iar la taxa 70.
La Farmacie au fost 258, ultima medie la buget a fost 81, iar la taxa din cate am inteles a fost 50 deoarece au fost putini candidati.
Programa admiterii:
Medicina Generala, disciplina obligatorie este Anatomia cu 60 de grile, iar cealalta disciplina este la alegere intre Chimie/Fizica cu 40 de grile.
Medicina Dentara, aceeasi materie ca la MG. Diferenta intre acestea doua consta in dificultate, examenele la MG au un grad de dificultate mai ridicat in comparatie cu cele de la MD, deasemenea concurenta este mai bine pregatita si mai mare.
Farmacie, disciplina obligatorie este Chimia cu 60 de grile, iar cealalta disciplina este la alegere intre Anatomie si Biologie Vegetala cu 40 de grule. Tematica la Chimie si Anatomie este aceeasi ca la MG sau MD.
Tematica la Biologie consta intr-un singur manual de Biologie clasa a XI-a , Editura Corint, Autori: Dan Cristescu, Carmen Sălăvăstru, Bogdan Voiculescu, Cezar Th. Niculescu, Radu Cârmaciu
Trebuie invatat tot manualul, inclusiv desene, scheme, insa cu exceptia subcapitolelor:
-Teme și aplicatii
-Lucrări practice
-Autoevaluare (parerea mea e sa faceti exercitiile din manual in caz de orice)
-Noțiuni elementare de igienă și patologie
-Disfuncții endocrine(pag.61)
Tematica la Chimie, consta in doua manuale:
- CHIMIE - Manual pentru clasa a X-a
Autori: Luminiţa Vlădescu, Corneliu Tărăbăşanu- Mihăilă, Luminiţa Irinel Doicin
1. Introducere în studiul chimiei
organice, pag. 5- 16
2. Hidrocarburi, pag. 17-87
2.1. Alcani, pag. 18- 34
2.2. Alchene, pag. 35- 54
2.3. Alchine, pag. 55- 64
2.4. Alcadiene, pag. 65- 70
2.5. Arene, pag. 71- 87
2.1. Alcani, pag. 18- 34
2.2. Alchene, pag. 35- 54
2.3. Alchine, pag. 55- 64
2.4. Alcadiene, pag. 65- 70
2.5. Arene, pag. 71- 87
3. Compuşi organici monofuncţionali,
pag. 91-116.
3.1. Alcooli, pag. 91- 99
3.2. Acizi carboxilici, pag. 100- 116
3.2. Acizi carboxilici, pag. 100- 116
4. Compuşi organici cu importanţă
practică, pag.117-125.
4.1. Compuşi organici cu acţiune biologică, pag.117
- zaharide, pag. 117- 122
- proteine, pag. 122- 125
4.1. Compuşi organici cu acţiune biologică, pag.117
- zaharide, pag. 117- 122
- proteine, pag. 122- 125
Exerciţii
şi probleme referitoare la teoria indicată - pag.139-142
Editura LVS Crepuscul, Ploieşti, toate ediţiile apărute din 2006 până în prezent.
Autori: Elena Alexandrescu, Viorica Zaharia, Mariana Nedelcu
1. Compuşi organici cu grupe funcţionale
simple, pag. 5-38
1.1. Clasificarea compuşilor organici, pag. 6 - 9
1.2. Compuşi halogenaţi, pag. 10 - 13
1.3. Alcooli, pag. 14 - 15
1.4. Fenoli, pag. 16 - 19
1.5. Amine, pag. 20 - 25
1.6. Compuşi carbonilici, pag. 26 - 31
1.7. Compuşi carboxilici, pag. 32 - 33
1.8. Derivaţi funcţionali ai acizilor carboxilici, pag. 34 - 38
2. Reacţii chimice ale compuşilor
organici, pag. 39-86
2.1. Reacţii ale compuşilor organici,
pag. 40 - 46
2.2. Conversie şi randament, pag. 47 - 50
2.3. Reacţii de halogenare, pag. 51 - 59
2.4. Reacţii de alchilare, pag. 60 - 66
2.5. Reacţii de nitrare şi de sulfonare ale compuşilor aromatici, pag. 67 - 70
2.6. Reacţii de hidrogenare şi reducere, pag. 71- 77
2.7. Reacţii de polimerizare şi copolimerizare, pag. 78 - 82
2.8. Reacţii de esterificare, pag. 83 - 86
2.9. Reacţii de hidroliză, pag. 87 - 94
2.10. Reacţii de condensare şi policondensare, pag. 95 - 100
2.11. Reacţii de diazotare şi cuplare, pag.101 - 104
2.12. Reacţii de oxidare, pag. 105 - 110
2.2. Conversie şi randament, pag. 47 - 50
2.3. Reacţii de halogenare, pag. 51 - 59
2.4. Reacţii de alchilare, pag. 60 - 66
2.5. Reacţii de nitrare şi de sulfonare ale compuşilor aromatici, pag. 67 - 70
2.6. Reacţii de hidrogenare şi reducere, pag. 71- 77
2.7. Reacţii de polimerizare şi copolimerizare, pag. 78 - 82
2.8. Reacţii de esterificare, pag. 83 - 86
2.9. Reacţii de hidroliză, pag. 87 - 94
2.10. Reacţii de condensare şi policondensare, pag. 95 - 100
2.11. Reacţii de diazotare şi cuplare, pag.101 - 104
2.12. Reacţii de oxidare, pag. 105 - 110
3. Caracterul acido- bazic al unor
compuşi organici, pag. 111 - 128
3.1. Caracter acid, caracter bazic, pag. 112- 113
3.2. Compuşi organici cu caracter acid, pag. 114- 121
3.3. Compuşi organici cu caracter bazic, pag. 122- 128
3.1. Caracter acid, caracter bazic, pag. 112- 113
3.2. Compuşi organici cu caracter acid, pag. 114- 121
3.3. Compuşi organici cu caracter bazic, pag. 122- 128
4. Izomerie optică, pag. 130- 138
5. Compuşi organici cu importanţă
biologică
5.1. Aminoacizi, pag. 140- 148
5.3. Monozaharide, pag. 156- 165
5.4. Produşi de condensare ai monozaharidelor, pag. 166- 174
5.3. Monozaharide, pag. 156- 165
5.4. Produşi de condensare ai monozaharidelor, pag. 166- 174
Exercitii recapitulative pag.183-189
Tematica la Fizica:
Clasa a IX-a
Optica geometrică
Optica geometrică
·
Reflexia şi
refracţia
·
Lentile subţiri.
Sisteme de lentile
·
Ochiul
·
Instrumente
optice (Microscopul optic)
Clasa a X-a
Elemente de termodinamică
Elemente de termodinamică
·
Noţiuni
termodinamice de bază (inclusiv mărimi caracteristice structurii discrete)
·
Calorimetrie
·
Principiul I al
termodinamicii
·
Aplicarea
principiului I al termodinamicii la transformările gazului ideal
·
Transformări de
stare de agregare
·
Principiul al
II-lea al termodinamicii
Producerea şi
utilizarea curentului continuu
·
Curentul electric
·
Legea lui Ohm
·
Legile lui Kirchhoff
·
Gruparea
rezistoarelor şi a generatoarelor electrice
·
Energia şi
puterea electrică
·
Efectele curentului
electric. Aplicaţii (fără magnetism)
Clasa a XI-a
Optică ondulatorie
Optică ondulatorie
·
Dispersia
luminii. Interpretare electromagnetică
·
Interferenţa
o
Dispozitivul
Young
o
Interferenţa
localizată. Aplicaţii.
·
Difracţia
luminii. Aplicaţii
·
Polarizarea
luminii. Aplicaţii.
Manuale
orientative:
1. Fizica - Manual pentru
clasa a IX-a (Autori: Cleopatra Gherbanovschi, Nicolae Gherbanovschi, Editura
Niculescu ABC, Aprobat MedC M004/2004, 2005), toate ediţiile apărute din 2004
până în prezent
2. Fizica - Manual pentru
clasa a X-a (Autori Cleopatra Gherbanovschi, Nicolae Gherbanovschi, Editura
Niculescu ABC, Aprobat MedC M006/2005, 2006), toate ediţiile apărute din 2005
până în prezent
3. Fizica - F1 + F2 - Manual
pentru clasa a XI-a (Autori: Octavian Rusu, Livia Dinica, Constantin Traistaru,
Constantin Gavrila, Editura Corint 2006, Aprobat MedC M4446/19.06.2006, 2007),
toate ediţiile apărute din 2006 până în prezent
Observaţie: Este valabil orice manual de Fizică aprobat de MedC pentru clasele a IX-a, a X-a şi a XI-a care conţine programa afişată.
Tematica la Biologie Vegetala:
I. Biologie –
manual pentru clasa a IX-a, autori, Gheorghe Mohan, Gabriel Corneanu, Aurel
Ardelean, Editura Corint, 2004
-
Încrengătura Virusurilor (Virophyta), pag. 6;
- Clasificare organismelor vii,
pag. 7-9;
- Regnul Monera (
Procariote)
- Încrengătura bacteriilor
(Bacteriophyta), pag. 11-12;
- Încrengătura algelor
albastre-verzi (Cyanophyta), pag. 12-14;
- Regnul Protoctista
(Protista)
- Încrengătura algelor
verzi (Chlorophyta), pag. 17-19;
- Încrengătura algelor
brune (Phaeophyta), pag. 20-21;
- Încrengătura algelor
roşii (Rhodophyta), pag. 22-23;
- Regnul Plante ( Metaphyta)
- Încrengătura muşchilor
(Bryophyta), pag.29-31;
- Încrengătura
Tracheophyta
- subîncrengătura ferigilor
(Pterydophyta), pag. 32-33;
- subîncrengătura Coniferofitina
(Gymnospermae), pag. 34-37;
- subîncrengătura
Angiospermofitina (Angiospermae), pag. 38-49; (fam. Ranunculaceae, Rosaceae,
Papilionaceae, Umbelliferae, Cruciferae, Solanaceae, Compositae,
Chenopodiaceae, Fagaceae, Liliaceae, Gramineae)
- Regnul
Fungi (Eumycota), pag. 50-56;
- Încrengăturile:
Zygomycota, Ascomycota, Bazidiomycota, Lichenophyta
- Celula, unitatea
structurală şi funcţională a vieţii
-
Teoria celulară, pag. 90-91;
-
Compoziţia chimică a materiei vii, pag. 91-93;
-
Stuctura celulei procariote, pag. 94;
-
Stuctura celulei eucariote, pag. 94-102;
- Diviziunea celulară,
pag. 103-110;
II. Biologie –
manual pentru clasa a X-a, autori: Aurel Ardelean, Gheorghe Mohan, Editura
Corint, 2005
- Ţesuturi
vegetale, pag. 6-9
- Nutriţia autotrofă,
pag. 18
-
Frunza, pag. 18-21
- Fotosinteza, pag. 21-22
- Influenţa factorilor
externi asupra fotosintezei, pag. 22-23
- Chemosinteza, pag.
23-26
- Nutriţia heterotrofă
- Nutriţia saprofită,
pag. 28
- Nutriţia
parazită, (bacterii, ciuperci, plante parazite, superioare), pag. 28-29
- Nutriţia simbiotrofă,
pag. 30
- Nutriţia mixotrofă,
pag. 30-32
- Respiraţia, pag. 40
- Respiraţia aerobă, pag.
40
-
Respiraţia la plante, pag. 40
-
Influenţa factorilor de mediu asupra intensitatăţii respiraţiei, pag. 40-41
- Respiraţia anaerobă,
pag 41-42
- Fermentaţiile, pag.
42-44
- Circulaţia la plante,
pag. 53
-
Structura primară a rădăcinii şi tulpinii la angiosperme, pag. 53-55
- Influenţa factorilor de
mediu asupra absorbţiei şi circulaţia sevelor, pag. 55-58
- Excreţia la plante, pag. 66
- Transpiraţia şi
gutaţia, pag. 66
- Influenţa factorilor de
mediu asupra transpiraţiei, pag. 66-68
- Reproducerea la plante,
pag. 103
- Reproducerea asexuată
prin germeni specializaţi, pag.108
- Reproducerea sexuată la
Angiosperme, pag 108
-
Alcătuirea florii la Angiosperme, pag. 108-114
- Fructul, pag. 114
- Sămânţa, pag. 116
- Factori care
influenţează germinarea seminţelor, pag. 116-118
Notă: fără referiri la regnul animal.
Opinia mea este ca la fiecare materie lectiile trebuie parcurse cu mare atentie astfel incat sa nu va scape nici un detaliu deoarece multe grile se bazeaza fix pe detaliile pe care noi am avea tendinta sa nu le dam importanta. Deasemenea trebuie facute lagaturi intre lectii/capitole pentru o intelegere mai buna. Va recomand sa faceti multe scheme, nu sa scrieti materia din manuale din nou, ci sa scoateti o idee si sa o schematizati si sa faceti legaturi ca sa nu o uitati.
Pentru orice intrebari legate de admitere va astept cu comentarii. Sper sa va fie de folos!
Da un share sa vada si prietenii tai! :)
Da un share sa vada si prietenii tai! :)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu