luni, 29 august 2016

Totul despre Admiterea la UMF "Carol Davila" Bucuresti

Hei! :)
Astazi vreau sa va vorbesc despre admiterea la Facultatea de Medicina si Farmacie "Carol Davila" Bucuresti deoarece mi se pare cea mai potrivita facultate de medicina din tara si de aceea eu dau admiterea aici.

De ce am ales aceasta facultate? Pe langa faptul ca stau langa Bucuresti si am toti prietenii aici, mi se pare foarte important ca facultatea are relatii internationale cu peste 40 de facultati de medicina din Europa , astfel studentii pot participa la schimburi de experienta internationale. Foarte important mi se pare si faptul ca studentii pot participa la activitati de cercetare stiintifica, ceea ce pe mine ma atrage foarte mult! Pe de alta parte, studentii au ocazia de a participa la diverse voluntariate,  au acces gratuit la biblioteca facultatii, au sansa de a primi bursa, iar cei din provincie pot sta la caminele facultatii. Pentru a va informa mai bine cu privire la UMF "Carol Davila" Bucuresti, va las linkul de la Brosura Facultatii ( http://www.umfcaroldavila.ro/files/UMF-brosura.pdf ).

Ce trebuie sa stii cu privire la admitere?
Aici e un tabel cu locurile pe specializari si anii de studiu pentru a va face o idee.
Sa va spun cum a fost cu admiterea anul acesta.
La Medicina Generala au fost 2040 de inscrisi, 4 pe un loc la buget, unde ultima medie a fost 83(insa nu toti cu 83 au intrat), la taxa ultima medie a fost 78(la fel, nu au intrat toti cu 78).
La Medicina Dentara au fost 583, ultima medie la buget a fost 82, iar la taxa 70.
La Farmacie au fost 258, ultima medie la buget a fost 81, iar la taxa din cate am inteles a fost 50 deoarece au fost putini candidati.

Programa admiterii:
Medicina Generala, disciplina obligatorie este Anatomia cu 60 de grile, iar cealalta disciplina este la alegere intre Chimie/Fizica cu 40 de grile.
Medicina Dentara, aceeasi materie ca la MG. Diferenta intre acestea doua consta in dificultate, examenele la MG au un grad de dificultate mai ridicat in comparatie cu cele de la MD, deasemenea concurenta este mai bine pregatita si mai mare.
Farmacie, disciplina obligatorie este Chimia cu 60 de grile, iar cealalta disciplina este la alegere intre Anatomie si Biologie Vegetala cu 40 de grule. Tematica la Chimie si Anatomie este aceeasi ca la MG sau MD.

Tematica la Biologie consta intr-un singur manual de Biologie clasa a XI-a , Editura Corint, Autori: Dan Cristescu, Carmen Sălăvăstru, Bogdan Voiculescu, Cezar Th. Niculescu, Radu Cârmaciu
Trebuie invatat tot manualul, inclusiv desene, scheme, insa cu exceptia subcapitolelor:
-Teme și aplicatii
-Lucrări practice
-Autoevaluare (parerea mea e sa faceti exercitiile din manual in caz de orice)
-Noțiuni elementare de igienă și patologie
-Disfuncții endocrine(pag.61)

 Tematica la Chimie, consta in doua manuale:


  • CHIMIE - Manual pentru clasa a X-a
Grup Editorial Art, Bucureşti: toate ediţiile apărute din 2005 până în prezent.

Autori: Luminiţa Vlădescu, Corneliu Tărăbăşanu- Mihăilă, Luminiţa Irinel Doicin
1. Introducere în studiul chimiei organice, pag. 5- 16
2. Hidrocarburi, pag. 17-87
2.1. Alcani, pag. 18- 34
2.2. Alchene, pag. 35- 54
2.3. Alchine, pag. 55- 64
2.4. Alcadiene, pag. 65- 70
2.5. Arene, pag. 71- 87
3. Compuşi organici monofuncţionali, pag. 91-116. 
3.1. Alcooli, pag. 91- 99
3.2. Acizi carboxilici, pag. 100- 116
4. Compuşi organici cu importanţă practică, pag.117-125.
4.1. Compuşi organici cu acţiune biologică, pag.117
- zaharide, pag. 117- 122
- proteine, pag. 122- 125
Exerciţii şi probleme referitoare la teoria indicată - pag.139-142


  • CHIMIE C1 - Manual pentru clasa a XI-a
Editura LVS Crepuscul, Ploieşti, toate ediţiile apărute din 2006 până în prezent.

Autori: Elena Alexandrescu, Viorica Zaharia, Mariana Nedelcu
1. Compuşi organici cu grupe funcţionale simple, pag. 5-38
1.1. Clasificarea compuşilor organici, pag. 6 - 9 1.2. Compuşi halogenaţi, pag. 10 - 13 1.3. Alcooli, pag. 14 - 15 1.4. Fenoli, pag. 16 - 19 1.5. Amine, pag. 20 - 25 1.6. Compuşi carbonilici, pag. 26 - 31 1.7. Compuşi carboxilici, pag. 32 - 33 1.8. Derivaţi funcţionali ai acizilor carboxilici, pag. 34 - 38

2. Reacţii chimice ale compuşilor organici, pag. 39-86
2.1. Reacţii ale compuşilor organici, pag. 40 - 46
2.2. Conversie şi randament, pag. 47 - 50
2.3. Reacţii de halogenare, pag. 51 - 59
2.4. Reacţii de alchilare, pag. 60 - 66
2.5. Reacţii de nitrare şi de sulfonare ale compuşilor aromatici, pag. 67 - 70
2.6. Reacţii de hidrogenare şi reducere, pag. 71- 77
2.7. Reacţii de polimerizare şi copolimerizare, pag. 78 - 82
2.8. Reacţii de esterificare, pag. 83 - 86
2.9. Reacţii de hidroliză, pag. 87 - 94
2.10. Reacţii de condensare şi policondensare, pag. 95 - 100
2.11. Reacţii de diazotare şi cuplare, pag.101 - 104
2.12. Reacţii de oxidare, pag. 105 - 110
3. Caracterul acido- bazic al unor compuşi organici, pag. 111 - 128
3.1. Caracter acid, caracter bazic, pag. 112- 113
3.2. Compuşi organici cu caracter acid, pag. 114- 121
3.3. Compuşi organici cu caracter bazic, pag. 122- 128
4. Izomerie optică, pag. 130- 138
5. Compuşi organici cu importanţă biologică
5.1. Aminoacizi, pag. 140- 148
5.3. Monozaharide, pag. 156- 165
5.4. Produşi de condensare ai monozaharidelor, pag. 166- 174
Exercitii recapitulative pag.183-189

Tematica la Fizica:
Clasa a IX-a
Optica geometrică
·         Reflexia şi refracţia
·         Lentile subţiri. Sisteme de lentile
·         Ochiul
·         Instrumente optice (Microscopul optic)
Clasa a X-a
Elemente de termodinamică
·         Noţiuni termodinamice de bază (inclusiv mărimi caracteristice structurii discrete)
·         Calorimetrie
·         Principiul I al termodinamicii
·         Aplicarea principiului I al termodinamicii la transformările gazului ideal
·         Transformări de stare de agregare
·         Principiul al II-lea al termodinamicii
Producerea şi utilizarea curentului continuu
·         Curentul electric
·         Legea lui Ohm
·         Legile lui Kirchhoff
·         Gruparea rezistoarelor şi a generatoarelor electrice
·         Energia şi puterea electrică
·         Efectele curentului electric. Aplicaţii (fără magnetism)
Clasa a XI-a
Optică ondulatorie
·         Dispersia luminii. Interpretare electromagnetică
·         Interferenţa
o    Dispozitivul Young
o    Interferenţa localizată. Aplicaţii.
·         Difracţia luminii. Aplicaţii
·         Polarizarea luminii. Aplicaţii.
Manuale orientative:
1. Fizica - Manual pentru clasa a IX-a (Autori: Cleopatra Gherbanovschi, Nicolae Gherbanovschi, Editura Niculescu ABC, Aprobat MedC M004/2004, 2005), toate ediţiile apărute din 2004 până în prezent
2. Fizica - Manual pentru clasa a X-a (Autori Cleopatra Gherbanovschi, Nicolae Gherbanovschi, Editura Niculescu ABC, Aprobat MedC M006/2005, 2006), toate ediţiile apărute din 2005 până în prezent
3. Fizica - F1 + F2 - Manual pentru clasa a XI-a (Autori: Octavian Rusu, Livia Dinica, Constantin Traistaru, Constantin Gavrila, Editura Corint 2006, Aprobat MedC M4446/19.06.2006, 2007), toate ediţiile apărute din 2006 până în prezent

Observaţie
: Este valabil orice manual de Fizică aprobat de MedC pentru clasele a IX-a, a X-a şi a XI-a care conţine programa afişată.

Tematica la Biologie Vegetala:
I. Biologie – manual pentru clasa a IX-a, autori, Gheorghe Mohan, Gabriel Corneanu, Aurel Ardelean, Editura Corint, 2004
   - Încrengătura Virusurilor (Virophyta), pag. 6;
- Clasificare organismelor vii, pag. 7-9;
- Regnul Monera ( Procariote)
- Încrengătura bacteriilor (Bacteriophyta), pag. 11-12;
- Încrengătura algelor albastre-verzi (Cyanophyta), pag. 12-14;
- Regnul Protoctista (Protista)
- Încrengătura algelor verzi (Chlorophyta), pag. 17-19;
- Încrengătura algelor brune (Phaeophyta), pag. 20-21;
- Încrengătura algelor roşii (Rhodophyta), pag. 22-23;
- Regnul Plante ( Metaphyta)
- Încrengătura muşchilor (Bryophyta), pag.29-31;
- Încrengătura Tracheophyta
- subîncrengătura ferigilor (Pterydophyta), pag. 32-33;
- subîncrengătura Coniferofitina (Gymnospermae), pag. 34-37;
- subîncrengătura Angiospermofitina (Angiospermae), pag. 38-49; (fam. Ranunculaceae, Rosaceae, Papilionaceae, Umbelliferae, Cruciferae, Solanaceae, Compositae, Chenopodiaceae, Fagaceae, Liliaceae, Gramineae)
- Regnul Fungi (Eumycota), pag. 50-56;
- Încrengăturile: Zygomycota, Ascomycota, Bazidiomycota, Lichenophyta
- Celula, unitatea structurală şi funcţională a vieţii
          - Teoria celulară, pag. 90-91;
          - Compoziţia chimică a materiei vii, pag. 91-93;
          - Stuctura celulei procariote, pag. 94;
          - Stuctura celulei eucariote, pag. 94-102;
- Diviziunea celulară, pag. 103-110;
II. Biologie – manual pentru clasa a X-a, autori: Aurel Ardelean, Gheorghe Mohan, Editura Corint, 2005
- Ţesuturi vegetale, pag. 6-9
- Nutriţia autotrofă, pag. 18
          - Frunza, pag. 18-21
- Fotosinteza, pag. 21-22
- Influenţa factorilor externi asupra fotosintezei, pag. 22-23
- Chemosinteza, pag. 23-26
- Nutriţia heterotrofă
- Nutriţia saprofită, pag. 28
- Nutriţia parazită, (bacterii, ciuperci, plante parazite, superioare), pag. 28-29
- Nutriţia simbiotrofă, pag. 30
- Nutriţia mixotrofă, pag. 30-32
- Respiraţia, pag. 40
- Respiraţia aerobă, pag. 40
          - Respiraţia la plante, pag. 40
          - Influenţa factorilor de mediu asupra intensitatăţii respiraţiei, pag. 40-41
- Respiraţia anaerobă, pag 41-42
- Fermentaţiile, pag. 42-44
- Circulaţia la plante, pag. 53
- Structura primară a rădăcinii şi tulpinii la angiosperme, pag. 53-55
- Influenţa factorilor de mediu asupra absorbţiei şi circulaţia sevelor, pag. 55-58
- Excreţia  la plante, pag. 66
- Transpiraţia şi gutaţia, pag. 66
- Influenţa factorilor de mediu asupra transpiraţiei, pag. 66-68
- Reproducerea la plante, pag. 103
- Reproducerea asexuată prin germeni specializaţi, pag.108
- Reproducerea sexuată la Angiosperme, pag 108
          - Alcătuirea florii la Angiosperme, pag. 108-114
- Fructul, pag. 114
- Sămânţa, pag. 116
- Factori care influenţează germinarea seminţelor, pag. 116-118
 Notă: fără referiri la regnul animal.

Opinia mea este ca la fiecare materie lectiile trebuie parcurse cu mare atentie astfel incat sa nu va scape nici un detaliu deoarece multe grile se bazeaza fix pe detaliile pe care noi am avea tendinta sa nu le dam importanta. Deasemenea trebuie facute lagaturi intre lectii/capitole pentru o intelegere mai buna. Va recomand sa faceti multe scheme, nu sa scrieti materia din manuale din nou, ci sa scoateti o idee si sa o schematizati si sa faceti legaturi ca sa nu o uitati.
Pentru orice intrebari legate de admitere va astept cu comentarii. Sper sa va fie de folos!
Da un share sa vada si prietenii tai! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu